Aleja Niepodległości 124 lok.15

02-577 Warszawa

email: sekretariat@szulikowski.pl

facebook LinkedIn

Ranglisten

M.Szulikowski Anwaltskanzlei ist auf 53. Platz unter mehr als 80 den besten Anwaltskanzleien in Polen, nach dem VIII Ranking, das war von Dziennik Gazeta Prawna organisiert!

Reklama leków w Polsce a przepisy

Wymagania, które muszą spełniać reklamy produktów leczniczych, znacznie różnią się od wymagań reklam innych produktów. Jest to zupełnie zrozumiałe z uwagi na przedmiot, którego dotyczą. Jednak znaleźć wśród wielu przepisów prawnych dotyczących reklamy produktu leczniczego, te właściwe i pamiętać o wszystkich warunkach takiej reklamy jest bardzo trudno. Z tego względu, niniejsze memorandum poświęcone jest wybranym i najważniejszym uregulowaniom prawnym dotyczącym reklamy produktów leczniczych w Polsce.

{readmorelink}Więcej...{/readmorelink}


Na wstępie należałoby objaśnić, co należy rozumieć pod pojęciem „produkt leczniczy”? Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271 z późn. zm., dalej „Prawo farmaceutyczne”), jest to substancja lub mieszanina substancji, przedstawiana jako posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt, bądź podawana w celu postawienia diagnozy, lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne.

Reklama produktu leczniczego, zgodnie z Prawem farmaceutycznym, to działalność polegająca na informowaniu i zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Działalność tego rodzaju obejmuje między innymi: reklamę kierowaną do publicznej wiadomości i reklamę kierowaną do osób uprawnionych do wystawiania recept oraz prowadzących obrót produktami leczniczymi. Szczegółowe przepisy prawne regulujące warunki, jakie powinny spełniać reklamy produktów leczniczych, zawarte są w akcie wykonawczym do Prawa farmaceutycznego, tj. w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 listopada 2008 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych (Dz. U. z 2008 r., Nr 210, poz. 1327, dalej „Rozporządzenie”).

Więcej:

http://szulikowski.blog.onet.pl/Niezbednik-reklamodawcy-lekow-,2,ID414013982,n

up

Copyright © 2014 M. Szulikowski Anwaltskanzlei

Tworzenie stron internetowych i reklama w internecie - Aweo.pl

Cookies Policy

Diese Website verwendet essentielle Cookies, um Ihre Sprachauswahl zu speichern und Sitzungen zu verwalten. Wir verwenden keine Cookies von Drittanbietern und verfolgen keine Benutzer. Learn more

Verstanden