Aleja Niepodległości 124 lok.15

02-577 Warszawa

email: sekretariat@szulikowski.pl

Wybierz język:

facebook LinkedIn

Rankingi

M. Szulikowski Kancelaria Prawna na 53 miejscu wśród ponad 80 najlepszych kancelarii prawnych w Polsce, według VIII rankingu organizowanego przez Dziennik Gazetę Prawną!

Reklama leków w Polsce a przepisy

Wymagania, które muszą spełniać reklamy produktów leczniczych, znacznie różnią się od wymagań reklam innych produktów. Jest to zupełnie zrozumiałe z uwagi na przedmiot, którego dotyczą. Jednak znaleźć wśród wielu przepisów prawnych dotyczących reklamy produktu leczniczego, te właściwe i pamiętać o wszystkich warunkach takiej reklamy jest bardzo trudno. Z tego względu, niniejsze memorandum poświęcone jest wybranym i najważniejszym uregulowaniom prawnym dotyczącym reklamy produktów leczniczych w Polsce.

{readmorelink}Więcej...{/readmorelink}


Na wstępie należałoby objaśnić, co należy rozumieć pod pojęciem „produkt leczniczy”? Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271 z późn. zm., dalej „Prawo farmaceutyczne”), jest to substancja lub mieszanina substancji, przedstawiana jako posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt, bądź podawana w celu postawienia diagnozy, lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne.

Reklama produktu leczniczego, zgodnie z Prawem farmaceutycznym, to działalność polegająca na informowaniu i zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, mająca na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Działalność tego rodzaju obejmuje między innymi: reklamę kierowaną do publicznej wiadomości i reklamę kierowaną do osób uprawnionych do wystawiania recept oraz prowadzących obrót produktami leczniczymi. Szczegółowe przepisy prawne regulujące warunki, jakie powinny spełniać reklamy produktów leczniczych, zawarte są w akcie wykonawczym do Prawa farmaceutycznego, tj. w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 listopada 2008 r. w sprawie reklamy produktów leczniczych (Dz. U. z 2008 r., Nr 210, poz. 1327, dalej „Rozporządzenie”).

Więcej:

http://szulikowski.blog.onet.pl/Niezbednik-reklamodawcy-lekow-,2,ID414013982,n

up

Copyright © 2014 M. Szulikowski Kancelaria Prawna

Tworzenie stron internetowych i reklama w internecie - Aweo.pl

Polityka Cookies

Ta strona używa niezbędnych plików cookie do przechowywania wybranego języka i obsługi sesji. Nie używamy plików cookie stron trzecich ani nie śledzimy użytkowników. Czytaj więcej…

Zrozumiałem